دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

334- کله پوک ها Block-Heads


334- کله پوک ها

کله پوک ها           Block-Heads
کارگردان: جان بلایستون
فیلمنامه: چارلی راجرز – آرنولد بلگارد – جیمز پاروت – فلیکس آدلر – هری لنگدون
فیلمبردار: آرت لوید
موزیک: ماروین هَتلی
بازیگران: استن لورل – الیور هاردی – پاتریشیا الیس – مینا گامبل - جیمز فینلایسن – بیلی گیلبرت
۱۹۳۸ مترو گلدوین مایر – سیاه و سفید – ۵۷ دقیقه
  
در ۱۹۳۸ جنگاوری به نام استن لورل نمی داند بیست سال است نبرد پایان یافته و همچنان در سنگری در فرانسه به نگهبانی ادامه می دهد. پس از آنکه یک هواپیمای گشت او را شناسایی می کند، رسانه ها به این رویداد کمیاب می پردازند. اُلی که عکس همرزم خود را اندکی با درنگ در روزنامه بازشناخته، او را می یابد و با مهربانی با خود به آپارتمانش می برد. اما همسر زود رنج او دلبستگی دو دوست را تاب نمی آورد و با دلخوری می گذارد می رود. در نبود همسر اُلی، به جز خرابکاری های بی پایان لورل و هاردی، رابطۀ ظریف و عاشقانۀ الیور با خانم همسایه که شوهرش شکارچی شیر و پلنگ است و اغلب در منزل نیست هم دردسرساز می شود.

از مشهورترین تصاویر فیلم سکانسی در اوایل آن است که لورل درازای یک پاسگاه را که بر اثر گام های بسیار در گذر سالیان گود رفته، به طور رفت و برگشت می پیماید و در آن سو انبوهی از قوطی های خالی کنسرو تلمبار شده است.
نخستین رویارویی الیور و استنلی در یک پارک نیز به یادماندنی ست. شیوۀ نشستن لورل به گونه ای ست که هاردی گمان می کند او جانباز است. از همین رو رفتار دلسوزانه ای در پیش می گیرد.
شوخی با آسانسور و راه پله های آپارتمان از دیگر بخش های آشنای فیلم است و همچنین نمای پایانی که طنز جالبی دارد. آنجا که چندین مرد به مانند مورچگانی که در لانۀ شان آب افتاده باشد، سراسیمه و شتابان از پنجره های پرشمار واحد های ساختمانی به بیرون می گریزند.   

   

هیچ نظری موجود نیست: