دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

442- آوای سکوت / خانۀ سکوت Voice of Silence/La voce del silenzio/La maison du silence


442- آوای سکوت / خانۀ سکوت

آوای سکوت/خانۀ سکوت      Voice of Silence/La voce del silenzio/La maison du silence
کارگردان: گئورگ ویلهلم پابست
فیلمنامه: گئورگی پراس‌پری - آکاش تولنی – تولیو پینه‌لی – گئورگ ویلهلم پابست – رولان لادن‌باک – پیر باست – ارست بیانکلی – جوزه‌په برتو
فیلمبردار: گابور پاگانی
موزیک: انزو ماسه‌تی
بازیگران: آلدو فابریتزی – ژان ماره – دانیل ژلن – کوزتا گره‌کو – فرانک ویلار – آنتونیو کراس – ادواردو کیه‌لینی – پابلو پانه‌لی
۱۹۵۳ ایتالیا و فرانسه – سیاه و سفید – ۱۱۰ دقیقه

مردانی با منش و فرهنگ گوناگون برای آرامش و پالایش درون در یک خانگاه گرد می‌آیند. برخی از آنان به ارزیابی تازه‌ای از زندگی می‌رسند و برخی نه.
شمع‌ساز ورشکسته ‌(فابریتزی) که چندان بردبار نیست تا رفتار مهرآمیز دختر و دامادش را در خانه به تماشا بنشیند، پارتیزان پیشین (ماره) که در زمان جنگ، هنگام ویران کردن گذرگاه زرهپوش‌های آلمانی مرد سالخورده و نابینایی را همراه نوه‌اش به کام مرگ فرستاده و اکنون سخت پشیمان است، نویسندۀ آرمان‌گرایی که دادگاه کتاب‌های او را زیانبار دانسته، جیب‌بر گریزان و پارسانما‌ که آمده تا پنهان شود، و مردی که همسرش او را واگذارده و رفته (ژلن)، از جملۀ این پناه‌جویان هستند.
دراماتیک‌ترین شخصیت فیلم یک کشیش ا‌ست که در این روند باورهای خود را به چالش می‌کشد. در ۱۹۵۳ یکی دیگر از کشیش‌های مهم تاریخ سینما نیز بر پرده ظاهر شد؛ مونتگامری کلیفت در اعتراف می‌کنم (هیچکاک). خانۀ سکوت نام یکی از بخش‌های مجموعۀ تلویزیونی تحت تعقیب، مرده یا زنده(با بازی استیو مکوئین - ۱۹۶۱) هم بوده‌است.

                               

هیچ نظری موجود نیست: