دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

475- پنجره ای در لندن A Window in London



پنجره ای در لندن           A Window in London
کارگردان: هربرت میسن
فیلمنامه: بریجید کوپر – یان دارلیمپل
فیلمبردار: گلن مک ویلیامز
موزیک: برتون بایرد (بدون ذکر نام)
بازیگران: مایکل ردگریو – سالی گری - پل لوکاس – هارتلی پاول – گلن آلین – پاتریشیا راک
۱۹۴۰ انگلستان – سیاه و سفید – ۵۹ دقیقه

رانندۀ دستگاه باربردار (ردگریو) که از درون پنجرۀ یک قطار گذرا، مردی را در حال خفه کردن زنی دیده، پس از کندوکاو درمی‌یابد آنچه از برابر چشمانش گذشته، آزمایش یک خوابگر (لوکاس) بر روی همسر بی‌پناهش (گری) برای پی‌بردن به پیوند میان پندار پوچ و مرگ بوده است...
نام دیگر فیلم، بانوی آزرده است (Lady in Distress).


                                         *****************

سالی گری (۱۹۱۶– ۲۰۰۶) با نام کانستانس ورا استیونز در لندن به دنیا آمد. به پشتوانۀ مادرش که بالرین بود، در دوازده سالگی در نمایش "همۀ بچه‌های خدا بال درآوردند" (اثر یوجین اونیل) ظاهر شد. نخستین بار در ۱۹۳۰ جلوی دوربین رفت. صدایی خشدار و تک داشت. بهترین فیلم‌هایش را در نیمۀ دوم دهۀ ۱۹۴۰ بازی کرد؛  سبز به نشانۀ خطر (گیلات – ۱۹۴۶)، آنها از من یک فراری ساختند (کاوالکانتی – ۱۹۴۷) و وسوسه (دمیتریک – ۱۹۴۹). در همین دوره پیشنهاد پیوستن به هالیوود را رد کرد. در ۱۹۵۲ پس از ازدواج با یک بارون بسیار ثروتمند از سینما کناره گرفت. آنها در کنار هم عمر طولانی داشتند؛ گری ۹۰ و همسرش 100 سال. برخی دیگر از فیلم‌های او عبارتند از:
مکتب رسوایی (الوی – ۱۹۳۰)، خودکامه (ساویل – ۱۹۳۵)، کافه کولت (استاین – ۱۹۳۷)، کمک‌رانندۀ فرز (الوی – ۱۹۳۸)، دستم را بگیر (فریلند – ۱۹۳۸)، قدیس در لندن (کارستیرز – ۱۹۳۹)، ماه‌عسل المپیک (گولدینگ – ۱۹۴۰)، کاروان شادی (هاینس – ۱۹۴۶)، نشان قابیل (هرست – ۱۹۴۷)، راه در رو (فریدمن – ۱۹۵۲).

                          

هیچ نظری موجود نیست: