دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

عکس: چرا مونیکا بلوچی فارسی یاد گرفت



مونیکا بلوچی برای بازی در فیلم Rhino Season «فصل کرگدن» صحبت کردن به فارسی را آموخت و با وسواس و دقت زیاد برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایران تحقیق کرد.



بلوچی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد فیلم «فصل کرگدن» در فستیوال بین المللی فیلم تورونتو در تاریخ چهارشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲ گفت: من کارم را به عنوان یک هنرپیشه انجام می دهم زیرا از طریق کارم شانس آشنایی با فرهنگ های دیگری که خیلی با فرهنگ من متفاوتند را دارم.

به همین دلیل انتخاب من از آغاز حرفه ام، کار کردن با کارگردان های ایتالیایی، فرانسوی و آمریکایی بوده است. اما هرگز فکر نمی کردم که در فیلم کارگردان ایرانی بازی کنم و در فیلم فارسی صحبت نمایم. بلوچی مشتاق حضور در پیش نمایش فیلم «فصل کرگدن» در روز چهارشنبه در تورونتو بود. این ماجرا به او فرصت داد تا از کارگردان بهمن قبادی و همچنین بازیگر افسانه ای سینمای ایران که بعد از انقلاب ایران را ترک نمود یعنی بهروز وثوقی حمایت نماید










بلوچی گفت: این فیلم تمثیلی از زندگی بهروز وثوقی و چیزهایی است که او از دست داده است و در مورد قبادی نیز گفت: او این شانس را به من داد تا در نقش مینا که همه چیزش را از دست داد بازی کنم. زن شاد و عاشق و آزاد و با یک زندگی طبیعی که همه چیزش را پس از انقلاب از دست داد.

مردم می پرسند چگونه زنی اروپایی که از آزادی کامل برخوردار بوده است می تواند چنین نقش متناقضی را بازی کند؟ اما پاسخ من این است که من می توانستم او را درک کنم اگرچه او از شرایط من بسیار دور است. برای اینکه من در کشوری زندگی می کنم که (ایتالیا)، همین ۶۰ سال قبل خانمی می توانست توسط شوهرش به قتل برسد و مرد برای این کار به زندان نمی رفت و این کار قتل غیر عمد به دلیل تحریک هیجانات تلقی می شد. در این کشور تا همین چند سال قبل، باکرگی قبل از ازدواج مهم و ضروری برشمرده می شد







بنابراین من از فرهنگ خشن و مردانه می آیم و زنان در کشور من مجبور به مبارزه برای احقاق حقوق خود بوده و هستند. شاید به همین دلیل من شخصیت مینا را خوب درک می کنم. در ضمن من اکنون می توانم علاوه بر ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی، فارسی نیز حرف بزنم!

کارگردان فیلم بهمن قبادی نیز به وضوح بلوچی را تحسین می‌کند. قبادی ۳ نکته مهم را (به کمک مترجمش) در مورد بلوچی به خبرنگران تاکید کرد: اول اینکه او «بلوچی» انسان خوبیست... دوم اینکه... او انسان خوبیست... و سوم اینکه او بازیگر بسیار خوبی‌ است.





















































































































هیچ نظری موجود نیست: