دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

256- دوباره اجرا کن Repeat Performance


256- دوباره اجرا کن

کارگردان: آلفرد ورکر
فیلمنامه: والتر بولاک (بر اساس داستانی از ویلیام او فارل)
فیلمبردار: ویلیام او کانل
موزیک: جورج آنتیل
بازیگران: لوئیس هیوارد – جون لسلی – ویرجینیا فیلد – تام کانوی – ریچارد بیسهارت – ناتالی شفر
۱۹۴۷ ایگل لاین فیلمز – سیاه و سفید – ۹۱ دقیقه

در شب سال نوی ۱۹۴۶، بازیگر برادوی، شیلا پیج (لسلی) همسر خود، بارنی (هیوارد) را به ضرب گلوله از پای درمی آورد. او سراسیمه خانه را ترک می کند تا نزد دوست یا در واقع مدیر برنامه هایش برود. اما شب کریسمس است و هیچکس پیدایش نیست. شیلا می اندیشد ای کاش الآن کریسمس ۱۹۴۵ بود و فرصت داشت سال ۱۹۴۶را دوباره زندگی کند. او ناباورانه این فرصت را می یابد! اما باز در موقعیتی اجتناب ناپذیر قرار می گیرد...



                                                ******************

لوئیس هیوارد، در ۱۹۰۹ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به دنیا آمد و دوران کودکی را در لندن گذراند. بازیگری را از ۱۹۳۳ با فیلم های انگلیسی آغاز کرد. سپس به هالیوود رفت و با نقش اول فیلم هایی نظیرمد روز پاریس (کاستر – 1938) و مردی با نقاب آهنین (ویل – ۱۹۳۹) به شهرت رسید. در ۱۹۴۴ فیلمی تبلیغاتی و مستند و رنگی با نام با تفنگ داران دریایی در تاراوا را کارگردانی کرد که برندۀ اسکار بهترین مستند کوتاه سال ۱۹۴۵ شد. فیلم، در مورد نبرد سه روزۀ  تفنگ داران نیروی دریایی آمریکا و سربازان ژاپن در سواحل اقیانوس آرام در اواخر ۱۹۴۳ بود که به کشته شدن ۶۰۰۰ تن از دو طرف انجامید. هیوارد از اوایل دهۀ ۱۹۵۰ در تلویزیون مشغول به کار شد؛ از جمله در قسمت هایی از مجموعۀآلفرد هیچکاک تقدیم می کند (۱۹۵۵-۱۹۶۳). او سه بار ازدواج کرد. همسر اولش، آیدا لوپینو، بازیگر و کارگردان سینما بود که ازدواج آنها هفت سال دوام یافت (۱۹۳۸تا ۱۹۴۵). لوئیس هیوارد در ۷۵ سالگی در کالیفرنیا درگذشت. برخی از فیلم های او عبارتند از:
پسر مونت کریستو (رولند لی – ۱۹۴۰)، برقص دختر برقص! (آرزنر – ۱۹۴۰)، پسرم، پسرم! (چارلز ویدور – ۱۹۴۰)، خانم ها در عزلت (چارلز ویدور – ۱۹۴۱)، و سپس هیچکس نبود (کلر – ۱۹۴۵)، بیوۀ جوان (مارین – ۱۹۴۶)، زن عجیب (اولمر – ۱۹۴۶)، بازگشت مونت کریستو (لوین – ۱۹۴۶)، دوباره اجرا کن (ورکر – ۱۹۴۷)، بی رحم (اولمر – ۱۹۴۸)، تیر سیاه (گوردون داگلاس – ۱۹۴۸)، در مسیر نادرست (داگلاس – ۱۹۴۸)، خانۀ کنار رودخانه (لانگ – ۱۹۵۰)، گنج های کاپیتان بلاد (داگلاس – ۱۹۵۰)، خانمی با نقاب آهنین (مورفی – ۱۹۵۲)، دستیار همه کارۀ سینت (فریدمن – ۱۹۵۳)، یگان سلطنتی آفریقا (سلاندر – ۱۹۵۳)، چوکا (داگلاس – ۱۹۶۷)، بچۀ کریسمس (پینک – ۱۹۶۷).
              


                                         ****************

جون لسلی، با نام جون اگنس ترزا برودل در ۱۹۲۵ در دیترویدِ ایالت میشیگان به دنیا آمد. در نُه سالگی به همراه دو خواهرش در نمایش های وودویل شرکت کرد. بازیگری در سینما را با نقش های کوچک از 1936 آغاز کرد و به مرور به مجموعه ای از نقش های اول و مکمل در آثار کارگردانان بزرگ دست یافت. همچنین حضور او در برنامه های تلویزیونی از ۱۹۵۱ تا ۱۹۹۱ تداوم داشت. برخی از فیلم های او عبارتند از:
سوزان و خدا (کیوکر – ۱۹۴۰)، سیرای مرتفع (والش – ۱۹۴۱)، گروهبان یورک (هاکس – ۱۹۴۱)،واگن ها شبانه حرکت می کنند (انرایت – ۱۹۴۱)، یانکی دودل دندی (کورتیز – ۱۹۴۲)، از بخت بلندت سپاس گزار باش (باتلر – ۱۹۴۳)، این است ارتش (کورتیز – ۱۹۴۳)، راه دشوار (وینسنت شرمن – ۱۹۴۳)، راپسودی این بلو (راپر – ۱۹۴۵)، از اینجا به کجا می رویم؟ (راتوف – ۱۹۴۵)، دو جوان اهل میلواکی (باتلر – ۱۹۴۶)، سیندرلا جونز (برکلی – ۱۹۴۶)، دوباره اجرا کن (ورکر – ۱۹۴۷)، ناخدا زنش را غافلگیر کرد (نوجت – ۱۹۵۰)، زاده شده برای بد بودن (نیکلاس ری – ۱۹۵۰)، مردی روی زین (دتات – 1951)، پرستار فراری (دوان – 1953)، پاسگاه جهنم (جوزف کین – 1954) و طغیان مامی استوور (والش – ۱۹۵۶). 
 



هیچ نظری موجود نیست: