دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

358- موطلایی شرور Bad B...l...o...n...d...e


358- موطلایی شرور

موطلایی شرور            Bad  B...l...o...n...d...e
کارگردان: رجینالد لی بورگ
فیلمنامه: گای المز – ریچارد لاندا (بر اساس داستانی از مکس گتو)
فیلمبردار: والتر هاروی
موزیک: ایور اسلنی
بازیگران: باربارا پیتون – فردریک والک – جان سالتر – سید جیمز – تونی رایت – مری برک
۱۹۵۳ لیپرت - سیاه وسفید – ۸۱ دقیقه

افسون زنی هو‌سران به نام هالیدی (پیتون) مشت‌زن حرفه ای (والک) را وامی‌دارد مدیر برنامه‌هایش یا در واقع همسر هالیدی را سر‌‌به‌‌نیست ‌کند... 

بازسازی نه چندان دلچسبی از غرامت مضاعف (وایلدر - ۱۹۴۴) و پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند (گارنت - ۱۹۴۶). 

               
                                                        ********

بدنامی باربارا پیتون‌ (۱۹۲۷– ۱۹۶۷) به سبب زندگی پرهیاهو و ناپایدارش بود. با دو تن از بازیگران پریشان‌حالِ هالیوود – فرانک تونه و تام نیل- همزمان رابطه ‌داشت که به درگیری و زخمی‌ شدن تونه از سوی تام نیل (یا عوامل اجیرشده او) انجامید. اندکی بعد با تونه ازدواج کرد، اما پس از دو ماه خود را رهانید تا با تام نیل به سفر برود. جدا از ماجراهای عاشقانه، چهار بار ازدواج کرد. رسوایی‌های اخلاقی پی‌در‌پی و زندانی شدن تام نیل (که زنی را به قتل رسانده بود) او را به گوشه‌گیری و اعتیاد رهنمون ساخت و سرانجام در ۴۰ سالگی درگذشت. پیش از مرگش شرح پرشوری از سرگذشت خود را در کتابی با نام شرمنده نیستم ! به چاپ رساند. برخی از فیلم های او عبارتند از :
گرفتار (ریچارد فلایچر – ۱۹۴۹)، دالاس (استوارت هایسلر – ۱۹۵۰)، با فردا خداحافظی کن (گوردون داگلاس – ۱۹۵۰)، فقط شجاعان (گوردون داگلاس – ۱۹۵۱)، عروس گوریل (کرت سیودماک – ۱۹۵۱)، نبرد در ایالات جنوبی (منزیس– ۱۹۵۱)، مثلث چهار‌ضلعی (فیشر – ۱۹۵۳)، سربالایی دویدن (لندرز – ۱۹۵۳)، یورش بزرگ جسی جیمز (بورگ – ۱۹۵۳)، و جنایت راه و رسم من است (ادگار جی. اولمر- ۱۹۵۵).

              
              
                                                   تام نیل و باربارا پیتون / ۱۹۵۲

هیچ نظری موجود نیست: