دنبال کننده ها

۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

483- مرگ یک فرومایه Death of a Scoundrel



مرگ یک فرومایه             Death of a Scoundrel
کارگردان: چارلز مارتین
فیلمنامه: چارلز مارتین
فیلمبردار: جیمز وانگ هو
موزیک: ماکس استاینر
بازیگران: جرج ساندرز – ایوون دکارلو – زازا گابور – ویکتور جری – نانسی گیتس – کالین گری – تام کانوی
۱۹۵۶ RKO – سیاه و سفید – ۱۱۹ دقیقه

با مرگ سرمایه‌دار نیویورکی، سابورین (ساندرز)، پلیس به سراغ منشی او (دکارلو) می‌رود تا برخی نادانسته‌ها آشکار شود و اینگونه به زندگی سابورین راه می‌یابیم؛ مهاجر اهل چک که آوارگی و تیره‌روزی دوران جنگ را با دله‌دزدی مرهم ساخت و آرام‌آرام به کلاهبرداری‌های کلان روی آورد. بیزاری آشنایان از او به اندازه‌ای‌ بود که اینک با مرگش همه خشنودند...
برادر جرج ساندرز، تام کانوی در فیلم هم نقش برادر او را به عهده داشت. بازیگر دیگر فیلم، زازا گابور همسر پیشین ساندرز بود. 

 

   
                      ایوون دکارلو                                                        زازا گابور

                                                  *****************

کالین گری در ۱۹۲۲ در نبراسکای ایالات متحده به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشتۀ هنر دانشگاه هملاین به پایان برد. سپس به کالیفرنیا رفت و در نمایش لوسیمی و موسیقی کوتاه خوش درخشید (۱۹۴۴). در همانجا از سوی مسئولان فاکس قرن بیستم برگزیده شد و در فیلمی به نام بازار مکارۀ ایالتی (والتر لانگ – ۱۹۴۵) نقشی به‌‌ظاهر کم‌اهمیت اما سرنوشت‌ساز را به عهده گرفت. سه‌بار ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. او افزون بر سینما، در تئاترهای صحنه‌ای و رادیویی و نیز نمایش‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز حضور داشت. برخی از فیلم‌های کالین گری عبارتند از:
بوسۀ مرگ (هاتاوی – ۱۹۴۷)، کوچۀ کابوس (گولدینگ – ۱۹۴۷)، رود سرخ (هاکس – ۱۹۴۸)، موفقیت (کاپرا – ۱۹۵۰)، شهر خوابیده (جرج شرمن – ۱۹۵۰)، تو را خواهم گرفت (جوزف نیومن – ۱۹۵۱)، امور محرمانۀ کانزاس (کارلسن – ۱۹۵۲)، آنگونه دختر (لبرگ - ۱۹۵۲)، شریک تنسی (دوان – ۱۹۵۳)، جنس قلابی (گریسون – ۱۹۵۳) و قتل (کوبریک – ۱۹۵۶).  

                                 

هیچ نظری موجود نیست: