دنبال کننده ها

۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

703- زمانِ کشتن Time to Kill



زمانِ کشتن           Time to Kill
کارگردان: هربرت لیدز
بازیگران: لوید نولان، هیتر انجل، دوریس مریک
۱۹۴۲ فاکس قرن بیستم، سیاه و سفید، ۶۱ دقیقه

زنی که گمان می کند فرزندش سکۀ قیمتیِ او را کف رفته تا در دهن یک هوچی را ببندد، دست به دامان کارآگاه خصوصی، مایکل شین (نولان) می شود تا سکه را زنده کند. پیگیریِ پرونده ازسوی شین، سرقت را به جنایت پیوند می زند...            
فیلم برمبنای رمان پنجرۀ مرتفع (اثر ریموند چندلر) جلوی دوربین رفت، اما فیلیپ مارلو را به مایکل شینتغییر دادند. نسخۀ سینماییِ وفادارانه تری از این داستان نیز با نام سکۀ طلاییِ درخشان در ۱۹۴۷ با محوریت شخصیت فیلیپ مارلو ساخته شده است. مایکل شین کارآگاه خصوصیِ مخلوق پلیسی نویس دهۀ ۱۹۳۰، برت هالیدی است. براساس شخصیت مایکل شین ۱۲ فیلم در دهۀ ۱۹۴۰ ساخته شد که عبارتند از:
محصولات فاکس قرن بیستم با بازی لوید نولان:
مایکل شین، کارآگاه خصوصی (۱۹۴۰)، غرب خفتگان (۱۹۴۱)، آماده برای کشتن (۱۹۴۱)، آبی، سفید و بی نقص (۱۹۴۲)، مردی که نمی میرد (۱۹۴۲)، فقط آف برادوی (۱۹۴۲) و زمانِ کشتن(۱۹۴۲).
تولیدات PRC با نقش آفرینی هیو بیمانت:
آدمکشی شغل من است (۱۹۴۶)، دلربایی از او (۱۹۴۶)، موطلایی برای یک روز (۱۹۴۶)، سه تا با یک بلیت (۱۹۴۶) و یک عالمه برنده (۱۹۴۶).
رسانه های دیگر نیز مایکل شینِ خود را داشتند. والی مائر و جف چندلر در چندین نمایش رادیویی از ۱۹۴۴ تا ۱۹۵۳ عهده دار این نقش بودند. همچنین در ۱۹۶۰ و ۶۱ مجموعه ای تلویزیونی به نام مایکل شین با شرکت ریچارد دانینگ توسط شبکۀ CBS تهیه و پخش شد.


هیچ نظری موجود نیست: