دنبال کننده ها

۱۳۹۱ آبان ۱۵, دوشنبه

زرگترین مراسمهای تشییع جنازه ی جهان


بعضی از افراد به روش های مختلفی برما تأثیر می گذارند. وقتی از دنیا می روند مراسم تدفین آنها به یک پدیده ی اجتماعی تبدیل می شود که در آن کسانی که تا به حال فقط در تلویزیون دیده شده بودند بین انبوه مردم احساسات خود را بروز می دهند. نا اگر خیلی خوش شانس باشیم چند نفری در مراسم خاکسپاری مان شرکت می کنند اما هر از گاهی در گوشه و کنار جهان افرادی هستند که برای مراسم خاکسپاری آنها میلیون ها نفر به خیابان ها می آیند تا عزاداری کنند. در زیر بزرگترین آنها آورده شده اند.



۱٫ پرنسس دیانا

پرنسس دیانا را به نام پرنسس مردم می شناختند. مرگ ناگهانی او تمام جهان را در شوک فرو برد و در انگلستان او یک شبه از پرنسسی که گاهی مورد تمسخر واقع می شد به یک قهرمان ملی تبدیل شد. مراسم تدفین دیانا در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۹۷ در شهر لندن برگزار شد و حدود ۳ میلیون نفر عزادار را به دور هم جمع کرد که در خیابان های لندن صف کشیدند تا با وی وداع کنند.



۲٫ آیروتون سنا

آیروتون سنا یک راننده ی مسابقات اتومبیل رانی بود که بسیاری از هم طرازانش او را بهترین راننده می دانستند. مرگ او از نظر طرفداران برزیلی اش یک تراژدی ملی قلمداد می شد. در واقع بعد از مرگ وی دولت ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد. تخمین زده می شود که ۳ میلیون نفر برای ادای احترام به وی در خیابان های سائو پائولو جمع شدند. او برای مردم برزیل یک قهرمان واقعی بود.



۳٫مایکل جکسون

تا به حال یک پرنسس و یک قهرمان ورزشی داشتیم. دسته ی دیگری که از طرفداران بسیاری برخوردارند خوانندگان پاپ هستند و تا به حال هیچ مراسنی بزرگ تر از خاکسپاری مایکل جکسون نبوده است. مراسم خاکسپاری وی به صورت خصوصی انجام شد و تنها افراد خانواده اش در آن شرکت داشتند اما این مراسم به طور زنده در سراسر جهان پخش می شد. همچنان که جسد وی در خیابان های شهر لس آنجلس به سمت گورستان تشییع می شد انبوه جمعیت مشایعت کننده خیابان ها را بسته بودند. حدود یک میلیون از طرفدارانش برای ادای احترام به وی بیرون از گورستان تجمع کرده بودند.



۴٫ سی. ان. آنادورای (آنا)

مردم هندوستان از پر تعصب ترین مردم جهان هستند. در سال ۱۹۶۹ حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر به خیابان ها آمدند تا شاهد تشییع جنازه ی آنادورای باشند؛ جمعیتی برابر جمعیت شهر نیو یورک. او که یک رهبر و انقلابی بود بیشتر به نام آنا شناخته شده بود که در زبان تامیل (یکی از گویش های هندی) به معنی برادر بزرگتر است.



۵٫ پاپ ژان پل دوم

پیروان مذهبی بسیار جانسپارند. پاپ در نظر مسیحیان نماینده ی خدا بر روی زمین است و بنابر این با درگذشت وی مردم به زیارت می روند. تخمین زده می شود که در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۰۵ بین ۲ تا ۴ میلیون نفر در مراسم خاکسپاری پاپ ژان پل دوم در شهر رم شرکت کرده اند. این تعداد از تعداد ماشین هایی که در شهر رم، پایتخت ایتالیا وجود دارند بیشترند. این واقعه نشان می دهد که هنوز در جهان، دین فاکتور قدرتمندی است.



۶٫ کیم جونگ ایل دوم

گاهی اوقات مردم مجبورند که در یک خاکسپاری شرکت کنند. در زمستان ۲۰۱۱ رهبر دیکتاتور کره ی شمالی در سن ۶۹ سالگی و در اثر سکته ی قلبی فوت کرد. برای او یک مراسم ۳ ساعتی ترتیب دادند که در آن یک تصویر نقاشی شده ی بزرگ از وی حرکت داده می شد. میلیون ها نفر از مردم کره ی شمالی برای عزاداری به خیابان ها آمدند. تابوت وی با یک پرچم سرخ رنگ و گل های سفید زیبا پوشیده شده بود و سربازان در حالی که به زحمت جلوی ازدحام جمعیت را گرفته بودند آن را به سمت محل خاکسپاری می بردند.



۷٫ امّ کلثوم

یکی از مهم ترین شخصیت های جهان عرب در تاریخ ۵ فوریه ۱۹۷۵ از دنیا رفت. جمعیتی بیش از ۴ میلیون نفر برای تماشای مراسم خاکسپاری خواننده ی مصری، ام کلثوم در قاهره به خیابان ها آمدند. او خواننده، ترانه سرا و بازیگر بود که افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داد. در واقع بعد از ۳۰ سال که از مرگ او می گذرد هنوز عده ی زیادی او را مهمترین و بهترین خواننده ی عرب در قرن بیستم می دانند.



۸٫ رئیس جمهور ناصر

مصری ها واقعاً مراسم خاکسپاری را به خوبی برگزار می کنند. جمعیتی که برای خاکسپاری رئیس جمهور مصری، ناصر به قاهره آمدند نیز حدود ۴ میلیون نفر بودند. این رئیس جمهور انقلاب سال ۱۹۵۲ مصر را رهبری کرده و حکومت شاه را سرنگون کرده بود که دوره ی جدیدی را در تاریخ مصر رقم زده است. او قهرمان بسیاری از مردم مصر بوده است.



۹٫ ویکتور هوگو

شاید زیبا ترین مثال برای یک خاکسپاری بزرگ، مراسمی باشد که برای ویکتور هوگو برگزار شد. او با وجودی که یک ستاره نبود اما با آثارش قلب بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده بود. بین ۲ تا ۳ میلیون نفر برای مراسم تدفین وی در پاریس جمع شدند. او یک نویسنده و شاعر مشهور فرانسوی در قرن ۱۹ میلادی بود.مهمترین آثار او عبارتند از رمان گوژپشت نتردام و بینوایان.



۱۰٫ ام. کی. گاندی

مردم بسیاری او را به نام روح بزرگ می شناسند. در سال ۱۹۴۸ دو میلیون نفر برای مراسم خاکسپاری گاندی حاضر شدند. ما او را به عنوان رهبر سیاسی و روحانی زمان خودش و پدر استقلال هندوستان می شناسیم. مرگ او زمینه ساز جنبش های آزادی خواهانه و حقوق بشر در سراسر جهان بود و او را به یک شخصیت فراموش نشدنی تبدیل کرد.

هر کسی می تواند یک مراسم خاکسپاری بزرگ و باشکوه داشته باشد چه پرنسس، خواننده، شاعر، انقلابی، دیکتاتور ویا چهره ی سیاسی باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مردم یک کشور را عاشق خود کنید. اگر این کار سختی است اطرافیان خود را دوست بدارید و مطمئن باشید که به طرز مناسبی به جایگاه ابدی خود خواهید رفت. وقتی زنده هستید به این فکر کنید که دوست دارید بعد از مرگتان در مورد شما چه بگویند، و همان کارها را انجام دهید.

هیچ نظری موجود نیست: