دنبال کننده ها

۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

13- ارواح جن زده Haunted Spooks


13- ارواح جن زده

ارواح جن‌زده            Haunted Spooks
کارگردان: آلفرد گولدینگ – هال روچ
فیلمنامه: اچ. ام. واکر
فیلمبردار: والتر لوندین
بازیگران: هارولد لوید – میلدرد دیویس – والاس هو – سامی بروکس – مارک جونز
۱۹۲۰ پاته – سیاه و سفید – صامت – ۲۵ دقیقه

پسر و دختری مصلحتی ازدواج می‌کنند؛ پسر برای اینکه عشقی ناکام را به فراموشی بسپارد و دختر از بهر آنکه مزایای حقوقی تبصره‌ای از قانون مالیات بر ارث را بدست آورد. آنها به خانۀ درندشت دختر می‌روند تا زندگی خود را آغاز کنند؛ خانه‌ای که به نظر می‌رسد اشباح سرگردان در گوشه‌موشه‌های آن پرسه می‌زنند...
از بخش‌های جالب فیلم آنجاست که هارولد به دلیل شکست عشقی به خودکشی دست‌می‌زند، اما نتیجه نمی‌گیرد. او به درون رودخانه می‌پرد، ولی رودخانه ژرفای کافی برای خفه کردن یک انسان ندارد. سپس خود را در رهگذار قطار قرار دهد، اما قطار درست پیش از برخورد با هارولد به سوی دیگر می‌رود.
ارواح جن‌زده در مارس ۱۹۲۰ به نمایش درآمد؛ درحالی که فیلمبرداری آن در اوت ۱۹۱۹ آغاز شده بود. هنگامی که لوید بمانند همیشه برای گرفتن چند پز عکس مربوط به تبلیغات فیلم ژست گرفته بود، به سبب بی‌مبالاتی گروه تولید، مواد آتش‌زای جاسازی شده درون یک فندک در دست راستش منفجر شد که در نتیجه دو انگشت شست و سبابۀ خود را از دست داد. همچنین صورت و دندان‌هایش دچار آسیب شد و بینایی‌اش صدمه دید. فیلمبرداری بخش‌های ماندۀ فیلم  پس از درنگی چهار‌ماهه به انجام رسید؛ درحالی که روچ برای دلگرمی لوید دستمزد او را به دو برابر افزایش داد و به درخواست وی از رسانه‌ای شدن ماجرا جلوگیری کرد. بازیگر زن این فیلم (میلدرد دیویس) که در بسیاری از فیلم‌ها همبازی لوید بود، سه سال بعد با او ازدواج کرد.


هیچ نظری موجود نیست: