دنبال کننده ها

۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

اولین سیگار ماکس Le premier cigare d'un collegian 1908


اولین  سیگار ماکس  Le premier cigare d'un collegian    1908

ماکس سیگار پدرش را کش می رود و برای اینکه در بیرون از خانه، زن جوانی را تحت تاثیر قرار بدهد، سعی می کند در مقابل او به آن سیگار پک بزند. هر چند سیگار باعث می شود حالش بد شود و آنقدر سرفه کند که از حالت طبیعی خارج شودماکس تا حدی کنترل خود را از دست می دهد که اصلا نمی فهمد چه کار می کند و حتی اشتباهی وارد خانه فرد دیگری می شود!
مثل بسیاری از آثار ماکس لندر، در این فیلم پنج دقیقه ای نیز، ماکس در نهایت به نتیجه مورد نظر خود نمی رسد و از این جهت باید به او خندید. با توجه به اینکه ماکس در اثر مصرف یک نخ سیگار کارش به جایی می رسد که  تعادل خود را از دست داده و به این سو و آن سو می افتد، این فیلم برای بیننده امروز بسیار اغراق آمیز است، با این وجود از میمیک چهره دلپذیر ماکس که نشان دهنده تغییر احساس او از اعتماد به نقس به تردید و در نهایت شرمندگی از خیط شدن است، نمی توان گذشت.
http://s3.picofile.com/file/7552049993/mmax1.jpg
ماکس لندر زمانی که این فیلم را ساخت، هنوز کارگردانی آثار خود را شروع نکرده بود. بعضی حرکت های ماکس در اینجا، بیننده را بسیار به یاد چارلی چاپلین می اندازد، یا شاید بهتر است گفته شود بعضی حرکات چارلی چاپلینباید بیننده را به یاد ماکس لندر بیاندازد!
*****

هیچ نظری موجود نیست: