دنبال کننده ها

۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

فیلمی کوتاه از ماکس لندر 1916 ماکس دل می شکند! ماکس بین دو پاره آتش 1916 Max entre deux feux


فیلمی کوتاه از ماکس لندر 1916

ماکس دل می شکند!

ماکس بین دو پاره آتش     1916        Max entre deux feux
ماکس در سفر به سوییس عاشق دو دختر آمریکایی می شود: یک موطلایی و یک مومشکیاو که نمی تواند یکی از این دو را انتخاب کند، در حالی که احساس می کند خیلی زرنگ است، تصمیم می گیرد با هر دو رابطه برقرار کند! وقتی هم که دو دختر از این موضوع باخبر می شوند، ماکس با این تصور که دو دختر به خاطر او به جان هم می افتند، از شادی در پوست خود نمی گنجد! و با لذت فراوان، به تماشای دوئل آن دو دختر می رود تا بفهمد خودش قسمت کدام یک از آنهاست..!
http://s1.picofile.com/file/7552074729/mmaxf.jpg
یکی از قسمت های جالب فیلم زمانی است که خانم میانسالی که در پارک کنار ماکس نشسته از اینکهماکس با کفشش لباس او را خاکی و کثیف کرده، دلخور می شود و با اخم به ماکس نگاه می کند.ماکس که به راستی باور کرده همه زنها کشته و مرده او هستند، می گوید: خانم به من نگاه نکنید، فعلا دو تا قربانی دارم و این برای من کافیست!

http://s3.picofile.com/file/7552058381/max_linder_2.jpg
این فیلم کوتاه که مدت زمان آن تقریبا بیست دقیقه است، در هفت دقیقه اول کهماکس و دخترها با حقه های بی مزه سعی می کنند یکدیگر را دست بیندازند، چندان جالب نیست. ولی از لحظه ای که ماکس به هر دو علاقمند می شود، فیلم رفته رفته جالب می شود و در کل می توان آن را جزء فیلم های خوب ماکس لندر طبقه بندی کرد. این فیلم مربوط به دوره ای است که دیگر ماکس لندر یک کمدین جا افتاده بود و در آثار خود به پختگی رسیده بود.



برچسب‌ها: فیل صامتماکس لندرکمدیفیلم کوتاهمکس لیندر
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم فروردین 1391ساعت 16:36  توسط فاطمه مالک  |  آرشیو نظرات


با اینکه ماکس لندر(1883-1925)، کمدین مشهور فرانسوی که کمدین بزرگی چون چالی چاپلین او را الهام بخش خود نامیده است، امروز کمتر مورد توجه قرار می گیرد، تماشای کمدی های کوتاه او که در پرورش ژانر کمدی تاثیرگذار بوده اند، همچنان خالی از لطف نیست.

هیچ نظری موجود نیست: